Tıbbi soruları yanıtlamaya gelince, ChatGPT insan doktorlardan daha iyi bir iş çıkarabilir mi?
California San Diego Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından yürütülen JAMA Internal Medicine’de yayınlanan yeni bir araştırmanın sonuçlarına göre bu mümkün görünüyor.
Araştırmacılar, doktorların yanıtlaması için popüler bir sosyal tartışma sitesi olan Reddit’te hastaların yayınladığı yaklaşık 200 tıbbi sorudan rastgele bir örnek derledi. Ardından, soruları ChatGPT’ye (OpenAI’nin yapay zeka sohbet robotu) girdiler ve yanıtlarını kaydettiler.
Daha sonra sağlık hizmeti uzmanlarından oluşan bir panel, kalite ve empati için her iki yanıt grubunu da değerlendirdi.
SAĞLIK HİZMETİ SAĞLAYICILARI İÇİN CHATGPT: AI CHATBOT PROFESYONELLERİN İŞLERİNİ KOLAYLAŞTIRABİLİR Mİ?
Yanıtların yaklaşık %80’inde, sohbet robotları gerçek doktorlara galip geldi.
California San Diego Üniversitesi’nde Bulaşıcı Hastalıklar ve Küresel Halk Sağlığı Bölümü’nde inovasyondan sorumlu başkan yardımcısı olan baş araştırmacı Dr. John W. Ayers, “Sağlık uzmanları panelimiz doktorlara göre ChatGPT’yi dörde bir tercih etti” dedi.
Doktor, AI dil modellerinin mesaj yükünü hafifletmeye yardımcı olabileceğini söylüyor
Günümüzün en büyük sorunlarından biri sağlık hizmeti sağlayıcıları Ayers, hastalardan gelen mesajlarla aşırı yüklenmiş olmalarıdır, dedi.
Haberler Digital ile yaptığı bir röportajda, “Çevrimiçi uzaktan bakımın artmasıyla birlikte, doktorlar artık hastalarını önce gelen kutuları aracılığıyla görüyor – ve mesajlar birikmeye devam ediyor” dedi.
Sağlık hizmeti uzmanlarından oluşan bir panel, yanıtları kalite ve empati açısından değerlendirdiğinde, sohbet robotları %80 oranında gerçek doktorlara karşı galip geldi. (iStock)
Ayers, mesaj akışının daha yüksek düzeyde sağlayıcı tükenmişliğine yol açabileceğine inanıyor.
“Tükenmişlik şimdiden tüm zamanların en yüksek seviyesinde – neredeyse her üç doktordan ikisi işlerinde tükendiğini bildiriyor ve biz bu sorunu çözmek istiyoruz” dedi.
Yine de yanıt alamayan veya tatmin edici olmayan milyonlarca hasta olduğunu da sözlerine ekledi.
Yapay zekanın nasıl yardımcı olabileceğini düşünen Ayers ve ekibi, ChatGPT’nin sağlayıcıların birikmiş sorularına nasıl olası bir çözüm sunabileceğini göstermek için Reddit’e başvurdu.
Reddit’in yaklaşık 500.000 üyesi olan bir “tıbbi sorular” topluluğu (f/AskDocs adlı bir “alt dizin”) vardır. İnsanlar sorular yayınlar ve deneyimli sağlık uzmanları halka açık yanıtlar verir.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YAPAY ZEKA: YENİ ÜRÜN ‘DOKTORLAR İÇİN KOPİLOT’ OLARAK GÖRÜYOR
Bir poster, kürdan yuttuktan sonra ölebileceğinden endişe ediyordu. Bir başkası müstehcen fotoğraflar yayınladı ve cinsel yolla bulaşan bir hastalığa yakalanıp yakalanmadığını merak etti. Başka biri, yaklaşan kıyamet ve yakın ölüm duygularıyla ilgili yardım istedi.
Ayers, “Bunlar gerçek hastalardan gelen gerçek sorular ve gerçek doktorlardan gelen gerçek yanıtlar.” Dedi.
“Aynı soruları aldık ve ChatGPT’ye koyduk – sonra doktorların cevaplarıyla karşılaştırdık.”
Doktorlar yanıtları kalite ve empatiye göre derecelendirdi
Soruları ve cevapları rastgele seçtikten sonra, araştırmacılar bunları aktif olarak hasta gören gerçek sağlık uzmanlarına sundu.
Hangi yanıtların verildiği söylenmedi. ChatGPT tarafından sağlanan ve doktorlar tarafından sağlandı.
California San Diego Üniversitesi’nden PhD, baş araştırmacı Dr. John W. Ayers, “Sağlık uzmanları panelimiz doktorlara göre ChatGPT’yi dörde bir tercih etti” dedi. (iStock)
İlk olarak, araştırmacılar onlardan mesajdaki bilgilerin kalitesini değerlendirmelerini istedi.
Ayers, kaliteyi değerlendirirken dikkate alınması gereken birden fazla özellik olduğunu söyledi. Haberler Digital’e “Doğruluk, okunabilirlik, kapsamlılık veya yanıt verebilirlik olabilir” dedi.
ÖĞRENCİLER, HASTALIKLARLA DAHA HIZLI MÜCADELE AMACIYLA YENİ BEYİN TÜMÖRÜ TERAPİSİ HEDEFLERİ BULMAK İÇİN AI TEKNOLOJİSİNİ KULLANIYOR
Daha sonra, araştırmacılardan empatiyi yargılamaları istendi.
Ayers, “Önemli olan ne söylediğin değil, nasıl söylediğindir” dedi. “Yanıt empati içeriyor mu ve hastalara seslerinin duyulduğunu hissettiriyor mu?”
Ayers, doktorların hastalarına empati duymadıklarından değil, mesajlarla aşırı yüklenmiş olmalarından ve bunu iletmek için her zaman zamanlarının olmamasından kaynaklandığını söyledi.
“Bir yapay zeka modeli, bir doktora kıyasla sonsuz işlem gücüne sahiptir” diye açıkladı. “Doktorların kaynak kısıtlamaları var, bu yüzden hastalarına karşı empatik olsalar da, genellikle en olası tepkiye odaklanırlar ve yollarına devam ederler.”
Ayers, sınırsız zamanı ve kaynaklarıyla ChatGPT’nin doktorların örneklediği tüm hususlara bütünsel bir yanıt sunabileceğini söyledi.
AI uzmanı ve Los Angeles, California’daki IV.AI CEO’su Vince Lynch, çalışmayı inceledi ve bulgulara şaşırmadı.
Haberler Digital’e verdiği demeçte, “Yapay zekanın soruları yanıtlama şekli, yanıtlarını son derece olumlu ve empatik bir şekilde sunacak şekilde genellikle düzenlenir” dedi. “Yapay zeka, en olumlu yanıtların iletildiğinden emin olmak için yanıt üzerinde yürütülen duyarlılık analiziyle, iyi yazılmış, basmakalıp yanıtların ötesine bile geçiyor.”
AI SAĞLIK BAKIM PLATFORMU ŞEKER HASTALIĞINI YÜKSEK DOĞRULUK İLE TAHMİN EDER AMA ‘HASTA BAKIMININ YERİNE GEÇMEZ’
Lynch, bir yapay zeka sisteminin aynı zamanda “takviyeli öğrenme” adı verilen bir şey kullandığını açıkladı; bu, izleyicileri için en iyi yanıtı bulana kadar bir soruyu yanıtlamanın farklı yollarını test ettiği zamandır.
“Dolayısıyla, bir soruyu yanıtlayan bir yapay zekayı bir tıp uzmanıyla karşılaştırdığınızda, gerçekte yalnızca tıbbi tavsiye senaryosundaki empatik dili taklit ederken, yapay zeka empatik görünme konusunda herhangi bir doktordan çok daha fazla deneyime sahiptir.” dedi.
Haberler Digital’e konuşan Norden, “Yanıttaki uzunluk, kaliteyi ve empatiyi algılayan insanlar için önemlidir.” “Genel olarak, yapay zeka yanıtları, doktor yanıtlarıyla karşılaştırıldığında neredeyse iki kat daha uzundu. Ayrıca doktorlar daha uzun yanıtlar yazdıklarında, daha yüksek oranlarda tercih ediliyorlardı.”
“Genel olarak, yapay zeka yanıtları, doktor yanıtlarıyla karşılaştırıldığında neredeyse iki kat daha uzundu. Ayrıca doktorlar daha uzun yanıtlar yazdıklarında, daha yüksek oranlarda tercih ediliyorlardı.” (iStock)
Norden, doktorlardan gelecekte daha uzun yanıtlar yazmalarını istemek sürdürülebilir bir seçenek olmadığını da sözlerine ekledi.
“Hasta mesajlaşma hacimleri artıyor ve doktorların zamanları yok” dedi. “Bu makale, bunu nasıl çözebileceğimizi gösteriyor ve potansiyel olarak çok etkili olabilir.”
AI cevapları gerçek doktorlar tarafından ‘yükseltilebilir’
Ayers, doktorların rehberliğini değiştirmek yerine, ChatGPT’nin doktorlar için bir başlangıç noktası görevi görerek büyük hacimli mesajları daha hızlı bir şekilde almalarına yardımcı olabileceğini öne sürüyor.
“Yapay zeka bir ilk yanıt taslağı hazırlayabilir, ardından tıbbi ekip veya doktor bunu değerlendirebilir, herhangi bir yanlış bilgiyi düzeltebilir, yanıtı geliştirebilir ve [tailor it] hastaya,” dedi Ayers.
Bu, “hassas mesajlaşma” olarak adlandırdığı bir stratejidir.
Ayers, doktorların rehberliğini değiştirmek yerine, ChatGPT’nin doktorlar için bir başlangıç noktası görevi görerek büyük hacimli mesajları daha hızlı bir şekilde almalarına yardımcı olabileceğini öne sürüyor. (iStock)
“Doktorlar yazmaya daha az, tıbbın kalbiyle uğraşmaya ve bu iletişim kanalını yükseltmeye daha fazla zaman harcayacaklar” dedi.
Ayers, “Bu, hizmet verdiğimiz hastalar için bir oyun değiştirici olacak, nüfus sağlığını iyileştirmeye ve potansiyel olarak hayat kurtarmaya yardımcı olacak” dedi.
Çalışmanın bulgularına dayanarak, doktorların yapay zeka dil modellerini minimum risk sunacak şekilde uygulamaya başlaması gerektiğine inanıyor.
AI-GÜÇLÜ RUH SAĞLIĞI TEŞHİS ARACI, DEPRESYONU ÖNGÖRMEK VE TEDAVİ ETMEK İÇİN TÜRÜNDE İLK OLABİLİR
“İnsanlar bunu bizle veya bizsiz kullanacak” dedi ve hastaların “hazır mesajlar” almak için ChatGPT’ye kendi başlarına yöneldiklerini belirtti.
Alandaki bazı oyuncular zaten ChatGPT tabanlı modelleri uygulamak için harekete geçiyor – sağlık hizmetleri yazılımı şirketi Epic, kısa süre önce ChatGPT-4’ü elektronik sağlık kaydı yazılımına entegre etmek için Microsoft ile birlikte çalıştığını duyurdu.
Bilinmeyen risklerle dengelenen potansiyel faydalar
Ayers, insanların AI alanındaki düzenleme eksikliğinden endişe duyacağının farkında olduğunu söyledi.
Fox’a “Genellikle düzenlemeleri dur işaretleri ve korkuluklar açısından düşünürüz – tipik olarak, düzenleyiciler kötü bir şey olduktan sonra devreye girer ve bunun tekrar olmasını engellemeye çalışır, ancak burada durum böyle olmak zorunda değil” dedi. Haber Dijital.
Araştırmacılar, doktorların yanıtlaması için hastaların Reddit’te yayınladığı yaklaşık 200 tıbbi sorudan rastgele bir örnek derledi. Ardından, soruları ChatGPT’ye girip yanıtlarını kaydettiler. (iStock)
“Dur işaretleri ve korkulukların ne olması gerektiğini bilmiyorum” dedi. “Ancak düzenleyicilerin hedef çizgisinin ne olduğunu belirleyebileceğini biliyorum, bu da AI’nın uygulanması için hasta sonuçlarını iyileştirdiğinin gösterilmesi gerektiği anlamına geliyor.”
Norden’in işaretlediği potansiyel risklerden biri, yanıtların yapay zeka tarafından yazıldığını veya desteklendiğini bilseler hastaların algılarının değişip değişmeyeceğidir.
“İlginç bir şekilde, mesajların AI tarafından yazıldığı açıklandığında, bu mesajların alıcısının hissettiği destek ortadan kalktı” dedi.
“Endişem, gelecekte insanların bir mesaj aracılığıyla herhangi bir destek hissetmeyecek olmaları, çünkü hastalar bunun yapay zeka tarafından yazılacağını varsayabilir.”
SAĞLIK BÜLTENİMİZE ÜYE OLMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Johns Hopkins Carey Business School’da operasyon yönetimi ve iş analitiği profesörü olan Dr. Tinglong Dai Baltimore, Marylandçalışmanın gerçek senaryoları temsil etme becerisiyle ilgili endişelerini dile getirdi.
“Aslında, doktorlara tıbbi tavsiye vermeleri için para ödeniyor ve bu tavsiyenin bir sonucu olarak önemli sorumlulukları var. Yapay zekanın doktorların yerini alacağı iddiası erken ve abartılı.”
Çalışma, sağlık hizmetlerinde yapay zeka için ‘yeni bölgeyi’ vurguluyor
Çok sayıda bilinmeyen olsa da, birçok uzman bunun geniş kapsamlı çıkarımlara sahip olabilecek türünün ilk örneği olduğu konusunda hemfikir görünüyor.
HABERLER SUNULDU
Norden, “Genel olarak, bu çalışma, sağlık hizmetleri için taşındığımız yeni bölgeyi vurgulamaktadır – yapay zeka, belirli yazılı görevler için hekim düzeyinde performans gösterebilmektedir” dedi.
“Doktorlar rekor düzeylerde tükenmişlikten muzdaripken, Epic ve ortaklarının neden bu araçları hasta mesajlaşmasına dahil etmeyi planladığını anlıyorsunuz.”
Melissa Rudy, sağlık editörü ve Haberler Digital’de yaşam tarzı ekibinin bir üyesidir.
California San Diego Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından yürütülen JAMA Internal Medicine’de yayınlanan yeni bir araştırmanın sonuçlarına göre bu mümkün görünüyor.
Araştırmacılar, doktorların yanıtlaması için popüler bir sosyal tartışma sitesi olan Reddit’te hastaların yayınladığı yaklaşık 200 tıbbi sorudan rastgele bir örnek derledi. Ardından, soruları ChatGPT’ye (OpenAI’nin yapay zeka sohbet robotu) girdiler ve yanıtlarını kaydettiler.
Daha sonra sağlık hizmeti uzmanlarından oluşan bir panel, kalite ve empati için her iki yanıt grubunu da değerlendirdi.
SAĞLIK HİZMETİ SAĞLAYICILARI İÇİN CHATGPT: AI CHATBOT PROFESYONELLERİN İŞLERİNİ KOLAYLAŞTIRABİLİR Mİ?
Yanıtların yaklaşık %80’inde, sohbet robotları gerçek doktorlara galip geldi.
California San Diego Üniversitesi’nde Bulaşıcı Hastalıklar ve Küresel Halk Sağlığı Bölümü’nde inovasyondan sorumlu başkan yardımcısı olan baş araştırmacı Dr. John W. Ayers, “Sağlık uzmanları panelimiz doktorlara göre ChatGPT’yi dörde bir tercih etti” dedi.
Doktor, AI dil modellerinin mesaj yükünü hafifletmeye yardımcı olabileceğini söylüyor
Günümüzün en büyük sorunlarından biri sağlık hizmeti sağlayıcıları Ayers, hastalardan gelen mesajlarla aşırı yüklenmiş olmalarıdır, dedi.
Haberler Digital ile yaptığı bir röportajda, “Çevrimiçi uzaktan bakımın artmasıyla birlikte, doktorlar artık hastalarını önce gelen kutuları aracılığıyla görüyor – ve mesajlar birikmeye devam ediyor” dedi.
Sağlık hizmeti uzmanlarından oluşan bir panel, yanıtları kalite ve empati açısından değerlendirdiğinde, sohbet robotları %80 oranında gerçek doktorlara karşı galip geldi. (iStock)
Ayers, mesaj akışının daha yüksek düzeyde sağlayıcı tükenmişliğine yol açabileceğine inanıyor.
“Tükenmişlik şimdiden tüm zamanların en yüksek seviyesinde – neredeyse her üç doktordan ikisi işlerinde tükendiğini bildiriyor ve biz bu sorunu çözmek istiyoruz” dedi.
Yine de yanıt alamayan veya tatmin edici olmayan milyonlarca hasta olduğunu da sözlerine ekledi.
Yapay zekanın nasıl yardımcı olabileceğini düşünen Ayers ve ekibi, ChatGPT’nin sağlayıcıların birikmiş sorularına nasıl olası bir çözüm sunabileceğini göstermek için Reddit’e başvurdu.
Reddit’in yaklaşık 500.000 üyesi olan bir “tıbbi sorular” topluluğu (f/AskDocs adlı bir “alt dizin”) vardır. İnsanlar sorular yayınlar ve deneyimli sağlık uzmanları halka açık yanıtlar verir.
Sorular çok çeşitlidir; insanlar kanser taramaları, köpek ısırıkları, düşükler, aşılar ve diğer birçok tıbbi konu.“Doktorlar artık hastalarını önce gelen kutuları aracılığıyla görüyor ve mesajlar birikmeye devam ediyor.”
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YAPAY ZEKA: YENİ ÜRÜN ‘DOKTORLAR İÇİN KOPİLOT’ OLARAK GÖRÜYOR
Bir poster, kürdan yuttuktan sonra ölebileceğinden endişe ediyordu. Bir başkası müstehcen fotoğraflar yayınladı ve cinsel yolla bulaşan bir hastalığa yakalanıp yakalanmadığını merak etti. Başka biri, yaklaşan kıyamet ve yakın ölüm duygularıyla ilgili yardım istedi.
Ayers, “Bunlar gerçek hastalardan gelen gerçek sorular ve gerçek doktorlardan gelen gerçek yanıtlar.” Dedi.
“Aynı soruları aldık ve ChatGPT’ye koyduk – sonra doktorların cevaplarıyla karşılaştırdık.”
Doktorlar yanıtları kalite ve empatiye göre derecelendirdi
Soruları ve cevapları rastgele seçtikten sonra, araştırmacılar bunları aktif olarak hasta gören gerçek sağlık uzmanlarına sundu.
Hangi yanıtların verildiği söylenmedi. ChatGPT tarafından sağlanan ve doktorlar tarafından sağlandı.

California San Diego Üniversitesi’nden PhD, baş araştırmacı Dr. John W. Ayers, “Sağlık uzmanları panelimiz doktorlara göre ChatGPT’yi dörde bir tercih etti” dedi. (iStock)
İlk olarak, araştırmacılar onlardan mesajdaki bilgilerin kalitesini değerlendirmelerini istedi.
Ayers, kaliteyi değerlendirirken dikkate alınması gereken birden fazla özellik olduğunu söyledi. Haberler Digital’e “Doğruluk, okunabilirlik, kapsamlılık veya yanıt verebilirlik olabilir” dedi.
ÖĞRENCİLER, HASTALIKLARLA DAHA HIZLI MÜCADELE AMACIYLA YENİ BEYİN TÜMÖRÜ TERAPİSİ HEDEFLERİ BULMAK İÇİN AI TEKNOLOJİSİNİ KULLANIYOR
Daha sonra, araştırmacılardan empatiyi yargılamaları istendi.
Ayers, “Önemli olan ne söylediğin değil, nasıl söylediğindir” dedi. “Yanıt empati içeriyor mu ve hastalara seslerinin duyulduğunu hissettiriyor mu?”
Haberler Digital’e verdiği demeçte, ChatGPT’nin doktorlara kıyasla çok iyi veya iyi bir yanıt verme olasılığının üç kat daha fazla olduğunu söyledi. Chatbot’un, doktorlara kıyasla empatik veya çok empatik bir yanıt verme olasılığı 10 kat daha fazlaydı.“Doktorların kaynak kısıtlamaları var, bu yüzden … genellikle en olası yanıta odaklanırlar ve yollarına devam ederler.”
Ayers, doktorların hastalarına empati duymadıklarından değil, mesajlarla aşırı yüklenmiş olmalarından ve bunu iletmek için her zaman zamanlarının olmamasından kaynaklandığını söyledi.
“Bir yapay zeka modeli, bir doktora kıyasla sonsuz işlem gücüne sahiptir” diye açıkladı. “Doktorların kaynak kısıtlamaları var, bu yüzden hastalarına karşı empatik olsalar da, genellikle en olası tepkiye odaklanırlar ve yollarına devam ederler.”
Ayers, sınırsız zamanı ve kaynaklarıyla ChatGPT’nin doktorların örneklediği tüm hususlara bütünsel bir yanıt sunabileceğini söyledi.
AI uzmanı ve Los Angeles, California’daki IV.AI CEO’su Vince Lynch, çalışmayı inceledi ve bulgulara şaşırmadı.
Haberler Digital’e verdiği demeçte, “Yapay zekanın soruları yanıtlama şekli, yanıtlarını son derece olumlu ve empatik bir şekilde sunacak şekilde genellikle düzenlenir” dedi. “Yapay zeka, en olumlu yanıtların iletildiğinden emin olmak için yanıt üzerinde yürütülen duyarlılık analiziyle, iyi yazılmış, basmakalıp yanıtların ötesine bile geçiyor.”
AI SAĞLIK BAKIM PLATFORMU ŞEKER HASTALIĞINI YÜKSEK DOĞRULUK İLE TAHMİN EDER AMA ‘HASTA BAKIMININ YERİNE GEÇMEZ’
Lynch, bir yapay zeka sisteminin aynı zamanda “takviyeli öğrenme” adı verilen bir şey kullandığını açıkladı; bu, izleyicileri için en iyi yanıtı bulana kadar bir soruyu yanıtlamanın farklı yollarını test ettiği zamandır.
“Dolayısıyla, bir soruyu yanıtlayan bir yapay zekayı bir tıp uzmanıyla karşılaştırdığınızda, gerçekte yalnızca tıbbi tavsiye senaryosundaki empatik dili taklit ederken, yapay zeka empatik görünme konusunda herhangi bir doktordan çok daha fazla deneyime sahiptir.” dedi.
Dijital sağlık ve yapay zeka uzmanı ve California’daki Stanford Üniversitesi’nde profesör olan ve çalışmaya dahil olmayan Dr. Justin Norden, yanıtların uzunluğunun aldıkları puanlarda da rol oynayabileceğine dikkat çekti.“İnsanlar bizle veya bizsiz kullanacaklar.”
Haberler Digital’e konuşan Norden, “Yanıttaki uzunluk, kaliteyi ve empatiyi algılayan insanlar için önemlidir.” “Genel olarak, yapay zeka yanıtları, doktor yanıtlarıyla karşılaştırıldığında neredeyse iki kat daha uzundu. Ayrıca doktorlar daha uzun yanıtlar yazdıklarında, daha yüksek oranlarda tercih ediliyorlardı.”

“Genel olarak, yapay zeka yanıtları, doktor yanıtlarıyla karşılaştırıldığında neredeyse iki kat daha uzundu. Ayrıca doktorlar daha uzun yanıtlar yazdıklarında, daha yüksek oranlarda tercih ediliyorlardı.” (iStock)
Norden, doktorlardan gelecekte daha uzun yanıtlar yazmalarını istemek sürdürülebilir bir seçenek olmadığını da sözlerine ekledi.
“Hasta mesajlaşma hacimleri artıyor ve doktorların zamanları yok” dedi. “Bu makale, bunu nasıl çözebileceğimizi gösteriyor ve potansiyel olarak çok etkili olabilir.”
AI cevapları gerçek doktorlar tarafından ‘yükseltilebilir’
Ayers, doktorların rehberliğini değiştirmek yerine, ChatGPT’nin doktorlar için bir başlangıç noktası görevi görerek büyük hacimli mesajları daha hızlı bir şekilde almalarına yardımcı olabileceğini öne sürüyor.
“Yapay zeka bir ilk yanıt taslağı hazırlayabilir, ardından tıbbi ekip veya doktor bunu değerlendirebilir, herhangi bir yanlış bilgiyi düzeltebilir, yanıtı geliştirebilir ve [tailor it] hastaya,” dedi Ayers.
Bu, “hassas mesajlaşma” olarak adlandırdığı bir stratejidir.

Ayers, doktorların rehberliğini değiştirmek yerine, ChatGPT’nin doktorlar için bir başlangıç noktası görevi görerek büyük hacimli mesajları daha hızlı bir şekilde almalarına yardımcı olabileceğini öne sürüyor. (iStock)
“Doktorlar yazmaya daha az, tıbbın kalbiyle uğraşmaya ve bu iletişim kanalını yükseltmeye daha fazla zaman harcayacaklar” dedi.
Ayers, “Bu, hizmet verdiğimiz hastalar için bir oyun değiştirici olacak, nüfus sağlığını iyileştirmeye ve potansiyel olarak hayat kurtarmaya yardımcı olacak” dedi.
Çalışmanın bulgularına dayanarak, doktorların yapay zeka dil modellerini minimum risk sunacak şekilde uygulamaya başlaması gerektiğine inanıyor.
AI-GÜÇLÜ RUH SAĞLIĞI TEŞHİS ARACI, DEPRESYONU ÖNGÖRMEK VE TEDAVİ ETMEK İÇİN TÜRÜNDE İLK OLABİLİR
“İnsanlar bunu bizle veya bizsiz kullanacak” dedi ve hastaların “hazır mesajlar” almak için ChatGPT’ye kendi başlarına yöneldiklerini belirtti.
Alandaki bazı oyuncular zaten ChatGPT tabanlı modelleri uygulamak için harekete geçiyor – sağlık hizmetleri yazılımı şirketi Epic, kısa süre önce ChatGPT-4’ü elektronik sağlık kaydı yazılımına entegre etmek için Microsoft ile birlikte çalıştığını duyurdu.
Bilinmeyen risklerle dengelenen potansiyel faydalar
Ayers, insanların AI alanındaki düzenleme eksikliğinden endişe duyacağının farkında olduğunu söyledi.
Fox’a “Genellikle düzenlemeleri dur işaretleri ve korkuluklar açısından düşünürüz – tipik olarak, düzenleyiciler kötü bir şey olduktan sonra devreye girer ve bunun tekrar olmasını engellemeye çalışır, ancak burada durum böyle olmak zorunda değil” dedi. Haber Dijital.

Araştırmacılar, doktorların yanıtlaması için hastaların Reddit’te yayınladığı yaklaşık 200 tıbbi sorudan rastgele bir örnek derledi. Ardından, soruları ChatGPT’ye girip yanıtlarını kaydettiler. (iStock)
“Dur işaretleri ve korkulukların ne olması gerektiğini bilmiyorum” dedi. “Ancak düzenleyicilerin hedef çizgisinin ne olduğunu belirleyebileceğini biliyorum, bu da AI’nın uygulanması için hasta sonuçlarını iyileştirdiğinin gösterilmesi gerektiği anlamına geliyor.”
Norden’in işaretlediği potansiyel risklerden biri, yanıtların yapay zeka tarafından yazıldığını veya desteklendiğini bilseler hastaların algılarının değişip değişmeyeceğidir.
odaklanan önceki bir araştırmaya atıfta bulundu. akıl sağlığı desteğiAI mesajlarının insanlara göre çok daha fazla tercih edildiğini ortaya çıkaran.“Endişem, gelecekte insanların bir mesaj aracılığıyla herhangi bir destek hissetmeyecek olmaları, çünkü hastalar bunun yapay zeka tarafından yazılacağını varsayabilir.”
“İlginç bir şekilde, mesajların AI tarafından yazıldığı açıklandığında, bu mesajların alıcısının hissettiği destek ortadan kalktı” dedi.
“Endişem, gelecekte insanların bir mesaj aracılığıyla herhangi bir destek hissetmeyecek olmaları, çünkü hastalar bunun yapay zeka tarafından yazılacağını varsayabilir.”
SAĞLIK BÜLTENİMİZE ÜYE OLMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Johns Hopkins Carey Business School’da operasyon yönetimi ve iş analitiği profesörü olan Dr. Tinglong Dai Baltimore, Marylandçalışmanın gerçek senaryoları temsil etme becerisiyle ilgili endişelerini dile getirdi.
Haberler Digital’e “Çalışma ortamının gerçek dünyadaki tıbbi uygulamaları doğru bir şekilde yansıtmayabileceğini not etmek önemlidir” dedi.“Yapay zekanın doktorların yerini alacağı iddiası erken ve abartılı.”
“Aslında, doktorlara tıbbi tavsiye vermeleri için para ödeniyor ve bu tavsiyenin bir sonucu olarak önemli sorumlulukları var. Yapay zekanın doktorların yerini alacağı iddiası erken ve abartılı.”
Çalışma, sağlık hizmetlerinde yapay zeka için ‘yeni bölgeyi’ vurguluyor
Çok sayıda bilinmeyen olsa da, birçok uzman bunun geniş kapsamlı çıkarımlara sahip olabilecek türünün ilk örneği olduğu konusunda hemfikir görünüyor.
HABERLER SUNULDU
Norden, “Genel olarak, bu çalışma, sağlık hizmetleri için taşındığımız yeni bölgeyi vurgulamaktadır – yapay zeka, belirli yazılı görevler için hekim düzeyinde performans gösterebilmektedir” dedi.
“Doktorlar rekor düzeylerde tükenmişlikten muzdaripken, Epic ve ortaklarının neden bu araçları hasta mesajlaşmasına dahil etmeyi planladığını anlıyorsunuz.”
Melissa Rudy, sağlık editörü ve Haberler Digital’de yaşam tarzı ekibinin bir üyesidir.